zondag 2 maart 2014

Echt zondag!

Letterlijk ZONdag vandaag, genieten van de zon op een heel beschut plekje ging goed, want de wind was toch nog niet echt lenteachtig. Natuurlijk een grote wandeling met de hond, lekker langs de plas en de molens. Ook daar waten heel beschutte plekjes want we kwamen zelfs al tulpen tegen!
Iedereen heeft het voorjaar in de bol, vannacht hadden we de eerste fietsers al te logeren. Ook een gezin met kleine zoontjes uit Duitsland, gewapend met hengels kwamen ze vrijdagavond uit de auto. Zaterdagochtend om acht uur stond de oudste van vijf al te vissen. Natuurlijk met zijn zwemvest aan, ze weten dat ze hier niet mogen spelen zonder. De hengel was een stok met een prachtig touw vol knopen; ze hadden er de hele week aan geknutseld.
Verder nog wat "vluchtelingen" uit het zuiden die weg willen vanwege het carnaval. 
Nadat ik de meeste gasten had uitgezwaaid en de eerdte wasmachine had aangezet ben ik heerlijk van het zonnetje gaan genieten met de POP op schoot. Een heel randje en drie mandjes doorgequilt!



Langzaam begin ik het gevoel te krijgen dat het goed gaat, de steekjes worden kleiner en regelmatiger. Er wordt niet voor niets gezegd dat het slechts leert door kilometers te maken! Vandaag had ik steeds 8 steekjes op mijn kleine naaldje.


Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik zeer geinspireerd was door het quiltwerk van twee cafébezoeksters, zo mooi klein en netjes...


Natuurlijk ontbrak ook het uurtje haken niet deze week, wat een leuk randje was er nu weer te maken. Of ik het ooit ergens voor ga gebruiken weet ik niet, masr het is onwijs leuk!


Verder vanmiddag de hele broderie perse rand van de Drayton Hall quilt vastgestreken. 


Al dagen heb ik stukjes bloemen en hele struisen uitgeknipt om in een cirkel om het middenstuk te leggen. 

Eindelijk was het genoeg; beetje herschikken en snel vaststrijken. Nu het festonsteekje eromheen, dat is aanzienlijk meer werk. 


Even moed gaan verzamelen maar!



12 opmerkingen :

  1. Quiltsteekjes, haaksteekjes en prachtige bloemen, je bent lekker bezig geweest en wat heerlijk als je kon genieten van de zon! Knuf
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker bezig geweest! Het ziet er mooi uit allemaal. Héél veel sterkte met al die festonsteekjes....pffff wat een werk zal dat zijn! Groetjes van Trudy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat ziet je broderie perse er leuk uit. Mag ik ook heel graag doen. Festonsteek is erg mooi, hoe kleiner de steek hoe mooier.
    Je gehaakte randen liegen er ook niet om zeg. Prachtig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu al prachtig de bloemenrand, veel sterkte met de steekjes erom heen! En je POP vind ik ook zo leuk, die bloemenmandjes...
    Hoop in maart nog op een Bee dagje bij je aan te schuiven!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 8 steekjes, dat is toch grote klasse!!!
    Hier was het ook prachtig weer, ook wij genoten van een heerlijke wandeling en daarna?? Heb ik twee mandjes geappliceerd voor ...............de pockets of posies! Dat is echt toevallig, he?! Dus ik ben nog lang niet aan het quilten toe, maar vind het maken al een feestje op zich.
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige rand wordt dat! En 8 steekjes op een naald doe ik me nog niet na hoor, ik moet nog even oefenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke activiteiten... Haken berderie perse en het doorpitten zo zeg 8 steekjes....doe ik je niet na. Leuk om van die leuke mensen in je huis te ontvangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie bloemenkrans. Het is even pizzelen maar dan heb je ook wat.
    Geniet van alle leuke en mooie dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je POP is leuk. Ik heb het patroon ook al een jaar of 2 liggen, maar het moet nog even wachten. Ooit ....
    En inderdaad, een heerlijk weertje was het vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha, je hebt weer 'even' dit gedaan en weer 'even' dat gedaan. Vind het knap dat je zoveel steekjes op je naaldje krijgt, dat lukt mij echt niet (meer), vier steekjes dat is eigenlijk wat ik nu meestal doe. Je bloemenkrans is prachtig, wat is dat leuk he, broderie perse? Zowel om te doen, als om te zien.
    En gezellig al die quilters bij je over de vloer ;-) !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Even zoveel werkje op je hooivork als op je quiltnaaldje!!!
    Wat ziet het er allemaal gezellig uit en zo'n jochie met hengel, zie het zo voor mij. Genieten!! Zodra het werkrooster het toelaat komen we gauw weer hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een schitterend werk allemaal
    Fijne handwerk week groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen