woensdag 28 mei 2014

Dino in de tuin?

Soms is het geluid in de tuin soms anders dan anders... Vanochten was er een herriekip bezig, zo luid dat ik ging kijken. Een reuzenei was gelegd, naast een gewoon ei lijkt het wel een dinosaurusei, vergelijk het met een baby van 20 pond. Lijkt me ook geen pretje!


Gelukkig is het weer droog, dat fietst een stuk fijner voor de jongste, al twee dagen op rij kwam dij doorwaternat thuis. Regenbroek??? Nooit aan gedacht; als je zonder regen weggaat blijft het toch droog in Nederland....
Het was wel productieweer, schaamteloos in de stromende regen tussen de lapjes, rij A en B van Sjaan aan elkaar gezet, gelijk lijkt het wat!


Het laaste blokje uit rij B lag naar me te loeren; ik wist niet goed hoe ik het moest maken. Heb raad gevraagd op de Divine-Nine bee en ben toch maar begonnen, heb het zelfs afgemaakt!


Na dit soort krachttoeren is het heerlijk Stonefieldblokjes maken, ze zijn zo gezellig en leuk om in elkaar te zetten, lekker afwisselend en zonnig.


En na de blommen nog wat rechte...


Vandaag is er weer een handwerkcafé, de gezelligste dag van de week! Iedereen komt binnen met stapels werkjes, eerst wordt er over en weer bewonderd, rondje koffie met taart, steekjes, lunch, thee en natuurlijk veel verhalen en gelach.
Misschien tussen de bedrijven door nog een sterretje maken voor mijn rode sterrendeken.
Morgen vrij tot een uur of vier, eigenlijk wil ik wel in het Blauwe Huis gaan eten en slapen als het droog is. De rust is geweldig daar aan de plas.... Heerlijk met een boekje op de veranda en genieten van het water. Maar eerst.. Aan de slag!



12 opmerkingen :

  1. Je Sjaan begint al lekker te groeien. Leuk om te zien dat ieder haar eigen moeilijke blokjes heeft. Deze zou ik geen moeite mee hebben maar geef mij ronde vormen en ik zit te zuchten en te steunen. Stonefields is vooral een leuke quilt.
    Veel plezier vandaag en morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij hangt daar prachtig, de sjaan, dat is al genieten om er naar te kijken, mooi ook in het rood.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, die lastige blokjes van Jane, je bent er goed uit gekomen, mooi die 2 rijen al aan elkaar!! En je blommen van de Stonefields, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw en al weer drie rijen. ja ik vind het ook een lastige die jane. Af en toe zucht ik ook waar ben ik aan begonnen. Geef mij maar die Stonefield lekker vrolijk en overzichtelijk.... ze zijn erurg leuk. Ach gus arme kippetje niet om het een of ander maar moet ze niet even nagekeken worden op inscheuren. Wat een Mega ei

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ga je weer snel en wat een mooie blokken! groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat wordt jet mooi zo bij elkaar! Je blokje is mooi gelukt. Fijne dag morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig de DJ rijen! De Stonefield is heerlijk zomers van kleur.
    Wat in de natuur niet lukt, lukt met quilten wel!

    Fijne dag en groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goh, Karen, wat ziet dat er mooi uit!! Al die rooie blokjes aan elkaar: super!!
    Ja, kan me voorstellen dat je wel in het blauwe huis wilt slapen, heerlijk rustig aan het water!! Door mijn medische geklungel zeilen we dit jaar niet, meid wat mis ik het water. Het zachte geklots naast de boot! Ik hoop dat jij er tijd voor vindt!
    Succes met al je blokken en die ene die naar je lag te loeren is toch weer hartstikke goed gelukt!
    groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat was inderdaad gezellig bij het Quilt Cafe (zo blijf ik het maar noemen) gisteren, heb ervan genoten. En heb al je vorderingen in levende lijve kunnen bewonderen, top hoor. Dank voor alle tips en de verwennerij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een reuze ei is dat! Geen wonder dat het kipje heel hard moest kakelen, het was een zware bevalling.
    Moest wel lachen om die kikkers van het vorige berichtje.... of je ze even wilde uitzetten...
    Hier in de paddenpoel bij ons in het park is het ook elke nacht een herrie van jewelste. Maar eigenlijk vind ik het wel een heel gezellig geluid omdat ze allemaal hun eigen kwaakje hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk, je hebt al 3 rijen van de DJ af. Bij mij schiet het niet zo op, maar ik ben ook met andere dingen bezig geweest. Je laatste blokje is gelukkig goed gelukt. Fijn, hè !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een reuze ei! Tja er moet toch ergens een kip zijn die de XL eieren legt.....
    Het was weer heerlijk gezellig in je handwerkcafé/quiltcafé. Je productie was weer stunning!

    BeantwoordenVerwijderen