vrijdag 13 juni 2014

Heerlijk leventje

Wat een weertje! Zeker als ik even weinig te doen heb ben ik buiten, en lifst in het Blauwe Huis! In de hitte op de koele veranda; het leven is mooi!


Omdat ik nog geen kussens had gemaakt kon er een quiltje op de bank, ziet er direct knus uit,


De enige buren die we horen zijn de Nijlganzen; beschermde diersoort maar in ons gedeelte van het land een ware plaag voor de boeren. Toch blijven die kleintjes schattig! We hebben vorig jaar van de jager heerlijke nijlgansfilets gekregen om te proeven; om eerlijk te zijn loopt het water me in de mond als ze voorbij zwemmen....


Zo in het zonnetje doe je ongemerkt een heleboel: eindelijk weer een paar Sjaanblokjes (de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik er woensdag op de bee ook aan gewerkt heb),


Een paar Stonefieldblokjes,


En nog een paar...


En nog een lastige...


Vandaag een reuzenbloemstuk weggemikt, het stond vorige week voor ons op tafel toen we, met kinderen en oma, gingen eten ter gelegenheid van ons 25-jarig huwelijk.
Als verrassing had manlief het originele huwelijksdiner laten koken in het restaurant waar we 25 jaar geleden ook waren.


Ik vond het zó mooi dat ik het zelfs heb meegesleepd naat het Blauwe Huis, in de boot!
Belachelijk natuurlijk, maar ik heb er twee dagen extra van genoten!
Gelukkig is de tuin nu prachtig dus als ik ze mis, kijk ik naar buiten.


10 opmerkingen :

  1. Wat zit je daar toch heerlijk! Maar je zit niet alleen van het uitzicht te genieten. Wat een boel blokjes heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig uitzicht! Lachen als je de nijlganzen langs ziet zwemmen het water in je mond loopt, moet het zeker gesmaakt hebben!
    Mooie blokken heb je weer gemaakt.

    Geniet van het weekend,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja. dat laatste blokje, ziet er trouwens schattig uit, was wel een lastige!!
    Wel genieten daar in je blauwe huis, heerlijk met die gansjes voor de deur....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die stone field, die is toch te mooi he?
    Ik ga hem ook maken, zeker en vast. Heb me al aangemeld in Nunspeet. leuke tegenhang voor Jane….
    Prachtige omgeving woon je toch he? We moesten maar eens komen kijken bij jou. Lijkt me enig.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig uitzicht!!! En heerlijke blokjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw, wat heb je daar een mooi plekje, zo bij je Blauwe huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze kleur is Zweeds blauw,
    Groetjes uit Zweden en een fijn weekeinden Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Top hoor, nee, zo is het leven niet slecht. Leuke blokjes weer. Gans...mmmmm.... Wij hebben een jager in de vriendenkring met een vrouw die heerlijk kan koken, een paar weken geleden waren we er voor de lunch... ja hoor... ganzenballetjes met kweeperencompote.... alles eigen 'makelij' (ze wonen op een boerderij met moestuin, ook nog) ... genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog gefeliciteerd met je zilveren huwelijksfeest. De rust straalt er van af in je blauwe huisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alsnog gefeliciteerd met jullie 25-jarig huwelijksfeest!
    Leuk dat quiltje over de bank!

    BeantwoordenVerwijderen