donderdag 4 december 2014

After the party; klusjes

Omdat manlief 60 werd hadden we een ouderwets diner met mooi aangeklede mensen. Iedereen had erg zijn best gedaan, zoals mijn mannen...

En de dames uit het gezin met oma,


Zelfs de wijn was mooi, we hadden hem in het oogstjaar gekocht toen we 25 jaar geleden trouwden; de moeite van het wachten waard!

Maar, na feesten komt opruimen en orde op zaken stellen. Eerst de boot naar binnen, zaterdag voor het laatst met engelse vrienden gevaren, mutsen op, wanten aan en een dikke jas. Na het tochtje de boot in de haven achtergelaten en vandaag met de trailer opgehaald. Hij staat weer warm en droog in de hooiberg tot het voorjaar!

Dan de cadeautje voor Sinterklaas; we vieren het altijd uitgebreid met surprises en gedichten. Omdat de vriendin die alleen van groen houdt komt lunchen op 5 december moest er natuurlijk voor hasr ook iets ingepakt; een minibeursje nasr een patroon van Carmen van de Stitchers Inn uit Nunspeet. Nadat ik daar deze workshop had gevolgd heb ik wat beugeltjes gekocht. Stofjes heb ik vast nog wel.


Voor 2015 moesten plannen gemaakt, eerst twee Dear Jane weekeinden in januari, 16-18 en 23-25. Plaats voor 11 personen en je wordt compleet gepamperd!


Dan in februari de jaarlijkse Show and Tell, dit keer van Annie Klippel. Volgens mij wordt ze beroemd, iedereen wil dit meemaken!


Tussendoor houdt de overheid je ook nog lekker bezig, het nieuwste is dat er een europese richtlijn allergenen komt. Vanaf 13 december is iedereen verplicht per gerecht, door middel van stickers, aan te geven wat er voor allergenen in het eten zitten. Ik heb maar ontbijtkasrten gemaakt en geplastificeerd, ze staan op de ontbijttafels.


Gelukkig was er gisteren weer een kartonnagedagje met als resultaat een theeblad passend bij de prullenbak op één van de kamers,


Ook nog een prullenbak met vosjes, deze voor vrienden die het beest in hun naam hebben.


Ook voor 2015, vanaf de lente, zijn we vanochtend naar een pipowagen gaan kijken, aanvulling op de B&B en zó leuk dat je er zelf in wilt slapen!


Als laaste klus moest ik wat voorbereiden voor de bee vanavond; de tweede rand blommekes van de Stonefield. Ze waren klaar maar moesten nog even op de stof gelegd en op de goede plaats verankerd worden. Kan ik vanavond met het verstand op nul ze vastzetten. Heerlijk, ik verheug me erop!

8 opmerkingen :

  1. Lekker druk weekj was dat weer! Nog gefeliciteerd met Mart. Heerlijk ook voor mij, het eind van de werkweek....begin van het weekend....met onze Bee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd en prachtig zo'n hele familie in gala. Dan ook nog een meisje voor de bediening en lekker aan tafel blijven zitten. Zie je vanavond, gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog gefeliciteerd met de jarige !
    leuke vooruitzichten heb je en lief t groene beursje :0)

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk je familie top in de kleding. Gefeliciteerd nog met je man en op naar tig gezonde jaren! Wat een leuke prullebakken. Je mobile home....oh zo schattig. Kaal bezorgen kan je je er helemaal,op uitleven met leuke stoffen. En ,et de opening in zigeuner outfit kom ik in stijl proosten.... En uiltje knappen. Echt super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou dat is nog eens een feestelijke verjaardag geweldig nog gefeliciteerd met dh. En och die pipowagen TOP helemaal leuk krijg pipo liedje alleen niet meer uit mijn hoofd nu LOL! Fijn weekend met hopelijk wat steekjes. Knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohh wat leuk! Slapen in een pipowagen. Het is dat we hier een postzegeltuintje hebben anders had ik er zelf dolgraag eentje gehad. Onze boot ligt ook weer binnen. Geeft ook wel een beetje rust. Even wat anders om aan te denken en tijd om andere dingen te doen.
    Fijne Sinterklaasavond.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je man en wat leuk dat jullie allemaal zo feestelijk gekleed waren. Ik kijk ook uit naar de Show and Tell bj jou op 13 februari.
    Tot ziens, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zien jullie er allemaal prachtig uit! Maar het was dan ook wel een bijzondere gelegenheid. Leuke evenementen weer allemaal in je B&B. De EU is zo onderhand echt een monster aan het worden, bizar al die overregulering, betekent dat nu ook dat ieder restaurant per gerecht dit op een lijst moet hebben?! Dan worden die menu's boekwerken..... en een pipowagen...leuk!!!!

    BeantwoordenVerwijderen