zondag 13 november 2016

Wat Betty, de dakgoot en cirkels met elkaar te maken hebben...

Heel weinig op het eerste gezicht, behalve dat het allemaal in één week paste.
Na een lekker druk handwerkcafé op woensdag was het donderdag opruimen geblazen en voorbereiden voor vrijdag.
De tweede Weddingring workshop hier 


Het was zo vol en druk dat ik niet eens foto's heb gemaakt. Is ook niet zo erg, het internet staat al vol met Workshopfoto's en op veel blogs zie je ze ook verschijnen. Nadat iedereen zijn spulletjes had opgeruimd kwamen er twee manden tevoorschijn met Betty's schatten, een lust voor het oog!


En natuurlijk deze...


Op zaterdag moest er weer opgeruimd want 's avonds zaten de kamers vol en moest er in een draadjesvrije keuken ontbeten worden op zondagochtend.
Gelukkig kon ik zaterdagmiddag na een forse wandeling met de hond zelf aan de slag met lapjes. Het was tijd de volgende rand aan mijn Irish Cirkels te fabrieken. Heerlijk alleen thuis, kind 1 met oma in Parijs, kind 2 met haar lief in Boekarest, kind 3 gewoon thuis in haar studentenhuis en kind 4 een roeiwedstrijdweekend in Enschede. Manlief had een jaarclubdiner dus YES, de tafel voor mij zelf!
Het was nog een aardige puzzel maar het is gelukt!


Hij wordt gigantisch groot, er moet nu nog een rand om!
Mijn middenstuk heb ik een eigen draai gegeven met bovenaan pa en ma met vier kuikens, links en rechts de rode jeweetwel katers en onder de honden


Vandaag komt dan de goot in beeld...
Met de boot gingen we de laatste keer dit jaar naar het Blauwe Huis. Alles moet ieder jaar weer winterklaar. Terwijl manlief op de nabij gelegen boerderij de waterleiding ging afsluiten, heb ik de vorstkacheltjes aangesloten, een laatste keer geveegd en alle luiken gesloten. Een tankje antivries in alle afvoeren en dan de buitenboel.


Op de ladder om alle goten schoon te maken, een vies klusje met een hoop rotzooi. De ene kant van het huis is geen probleem maar aan de slootkant heb ik toch echt hulp nodig om de ladder vast te houden, hij kan niet schuin genoeg.
En dan, aan boord en voor de laatste keer achteromkijken...


Op weg naar huis de boot weggebracht
en het laatste stuk gelopen. De trailer nagebracht en van de week gaat hij uit het water linea recta de hooiberg in. Laat maar komen dat ijs, de schaatsen liggen klaar!

5 opmerkingen :

  1. Nou kom maar op met die vorst dat heb ik deze week ook al een paar keer gezegd, ik hou zo van schaatsen. En schaatst ik niet dan zorg ik wel voor de gluhwein met warme wordt, de buurtjes weten al dat ik dit altijd voor ze maak. De pret van alle mensen voor de deur, i love it!
    Fijne week, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor dat blauwe huis, ik blijf het bijzonder vinden. Ook alle voorbereidingen voor de winter, je leeft zo echt met de seizoenen. Je top is prachtig, zo nu en dan even het huis voor jezelf moet een verademing zijn .... en een mooi moment voor zo'n klus waar je even de ruimte voor nodig hebt. Weer een fijne week toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De boot ligt hier ook weer veilig op het droge en na wat klussen die buiten gedaan moeten worden mag hij gauw naar binnen. Heb ook zin om weer eens de schaatsen onder te binden.
    Je quilt word prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WAUW wat is je Irish Cirkels bijzonder mooi geworden!!!
    En nu quilten :-) denk dat het dan helemaal een plaatje is.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen