maandag 30 januari 2017

Maandag wasdag...

Eigenlijk begon zondag de wasdag. Na een quiltretreat is er altijd wel wat te wassen hier, 11 complete bedden en natuurlijk alle handdoeken, badjassen en keukentextiel! Maar, beginnen bij het begin....
Afgelopen dinsdag werd het huis al volgeladen met boodschappen, voor 13 personen die vier dagen verzorgd moeten worden is er wel wat nodig! Gelukkig heb ik een supersupermarkt die alles brengt, zelfs uitpakt en direct de lege kratten en dozen weer inlaadt.


Woensdag was er handwerkcafé, een volle bak met ruim 20 man, die lustten ook wel wat, wat nieuwe taarten uitgeprobeerd, een oostenrijkse frambozentaart en een zweedse rabarberkardemontaart


Schoon op alletwee na de koffie!
Woensdagavond kon ik nog even rustig zitten en genieten van de relatieve rust, intussen waren er al wat kinderen binnengedruppeld namelijk. Wat kijken op het www, en ja hoor, bingo, daar kwam mijn nieuwe project voorbij...


Na één vraag op Facebook wist ik hoe ik aan het patroon kon komen en heb ik de BOM zonder stoffen besteld bij Quiltatelier Vlijtig Liesje in Maarsseveen. Vrijdag was deel één er al, heb het nog niet uitgepakt maar dat gaat wel gebeuren vanmiddag! Zag dat deel twee de amerikaanse vlag in zich heeft... dat gaat natuurlijk de Nederlandse worden, heb het helemaal niet op patriotic quilts, beetje eng vind ik dat zelfs!
Donderdag kwam Carina lekker op tijd, we konden alles klaarzetten voor de invasie. Goodiebags met naam, bloemetje op de kamer en een gedekte tafel voor 's avonds, na het eten weer opgeruimd en iedereen aan de lege tafel voor het welkomst/kennismakingsspel.


Iedereen had thuis weer een cadeautje gemaakt voor een ander en stortte zich fanatiek in het spel! Na 17 minuten ging de wekker en had een ieder een zakje met inhoud door een ander gemaakt.
Vervolgens aan de koffie, thee en drankjes met een quiltwerkje en lekker laat naar bed!
Vrijdag begon weer met naald, draad en een ontbijtje. Zoveel spullen stonden overal dat het bijna knap was dat je je eigen naaimachine of tassen nog kon vinden


Deze viste je er wel zó tussenuit


Vrijdagmiddag gingen de dames op excursie naar Lisse, naar Samsara quilting. Volbeladen kwamen ze weer terug.
Zaterdag begon met een demonstratie van de scan & cut machine door Los naaimachines. Geweldig wat je met dat apparaat kunt doen!


En dit wordt het dan


'S middags een klein workshopje om iedereen even bezig te laten zijn met hetzelfde projectje


En dan is het zomaar ineens zondag en vertrekt iedereen, nog even een groepsfoto....


De agenda nog even getrokken; de hele groep komt hetzelfde weekeinde in 2018 terug! Tot volgend jaar allemaal en blijf intussen gewoon lezen..

5 opmerkingen :

  1. Met Donald Trump aan de macht kan je niet meer aankomen met de Amerikaanse vlag Karen, wel een erg leuk patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezelligheid weer allemaal.....
    En zoals Jeannet hierboven al schreef, met zo'n rare man aan de macht kan, en willen we denk ik, die Amerikaanse vlag echt niet meer.
    Fijne nieuwe week.
    Groetjes Marja
    🌷🌷🌷

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was weer een geweldige groep. Kan niet anders met quiltsters bijelkaar. Inderdaad karen zei al die vlag wordt dus rood wit blauw:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezelligheid! Mooie quilt ga je maken, gelukkig niet met Amerikaanse vlag.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezelligheid! Super leuk nieuw project. En altijd leuk om er een eigen draai aan te geven, dus met NL vlag. Al breek ik een lans voor de Amerikaanse vlag, want wat nu gebeurt zo ken ik dat land niet en meteen afvallen daar hou ik niet van. Met vrienden in Amerika die o.a. in Houston en Denver in de vrouwenmars hebben gelopen (mannen ook, want het ging om meer dan vrouwenrechten) en de wetenschap dat er 3 miljoen (!) mensen meer voor Hillary Clinton gestemd hebben dan voor Trump, maar dat door hun rare kiessysteem deze nare narcist nu de macht heeft (eng, eng) weet ik dat wat je nu ziet geen stand kan houden. Wat het wel met zich meebrengt is dat ik mijn Amerikaanse vrienden nu bijna dagelijks spreek over dit alles en vroeger was dat minder frequent. Echt, het merendeel van de Amerikanen schaamt zich rot, net als het merendeel niet voor deze enge man gestemd heeft. Weer terug naar onze quilt passie: ik ben heel benieuwd naar je project straks , het is een enig patroon.

    BeantwoordenVerwijderen