maandag 28 augustus 2017

Thuis en in full swing

Na het Skûtsjesîlen in Eernewoude zijn we richting huis gevaren, eerst los getrokken bij het huis, met de sloep; heen waren we met veel mankracht naar de steiger gesleurd en terug waren echte pk's nodig!

Het zelen zelf was spectaculair, vlak langs de steigers en vol zicht, jammer dat er vanwege het aanstormende noodweer een eindtijd was bepaald.


Er was een grote overkapping opgezet voor de bbq, deze was hard nodig want inderdaad om vier uur barstte het los. Gelukkig geen onweer zoals voorspeld, maar meer dan genoeg regen. Om half acht vertrokken we vol goede moed richting Lemmer met het pan nog tot het donker vast de eerst kilometers te overbruggen. Hoe anders kan het gaan....om acht uur kwam er een bui om U tegen te zeggen en hebben we de wal opgezocht voor een regenachtige nacht. Vroeg vertrokken de volgende dag en in Grou even snel voor een aantal dagen ingeslagen, doorgevaren en om vier uur in de middag waren we vlak voor de sluis in Lemmer. Fietsje gehuurd en lekker even de stad in, terrasje gepakt en lekker aan boord gegeten. Op donderdagmorgen om 8 uur door de sluis en met ruime wind naar Lelystad gezeild, weer een sluis en doorgevaren naar Muiden. Daar de mast gestreken en doorgetuft naar Weesp, in het dorp lig je daar aan de grasland langs de weg en loop je in 10 minuten naar een leuk restaurantje.
dan denk je er bijna te zijn, maar voor al die bruggen en sluizen heb je toch een hele dag nodig, vrijdagmiddag vijf uur lagen we weer thuis in de tuin!


Daar begint het feest; je weet niet wat je ziet na vijf weken, de moestuin, de boomgaard en natuurlijk het gras. Een woestenij was het geworden, en een oogst van heb ik jou daar. 24 liter courgettesoep heb ik gemaakt, veel ingevroren en 3 liter op de vloer geparkeerd, toch niet helemaal soepdichte vriezerzak....


De hond vond het ook lekker!

Toen nog 60 potten jam en 15 potten appelmoes,



En nog is het niet klaar, pompoenchutney moet nog gemaakt worden, als je dan een pompoen wilt plukken en het blijkt dat je er wel vijf van rond de 25 kilo hebt, sta je toch raar te kijken.  Natuurlijk wist ik wel dat ik een mix had gezaaid, dit had ik niet verwacht...


Natuurlijk begon ook de B&B weer direct, lekker veel gasten en natuurlijk lekker veel was, echt weer thuis!
Ook begint het te kriebelen als je je BOM uit de post vist met nog wat pakketjes van Hancocks. Intussen is alles wat ik had meegenomen aan boord verwerkt in de quilts, de rode bijvoorbeeld..


En daaronder nog net de zien de Austin Sampler. Ook had ik wat Webers bij me om een nieuw project te beginnen, grote sterren, gemaakt van een foto van een quilt die ik in Amersfoort zag hangen.


Afgelopen vrijdag togen we naar Almen, naar de Klossieverwendag, prachtig weer om te rijden door dat altijd spannende coulissenlandschap. De koffie stond klaar, de dierbare vriendinnen waren net aangekomen en natuurlijk was Betty er ook. Intussen heb ik al heel wat keren haar quilts mogen bewonderen maar iedere keer heeft ze toch weer wat nieuws, de Marker diamantjes dit keer...


Prachtig is hij, vol van kleur en spannende stofjes. Alle quilts op een stapel vond ik een foto waard, het deed mij direct denken aan een oosterse tapijtenwinkel, daar liggen ze ook zo nonchalant op elkaar.


Na de lunch had Marijke een workshop voor ons, een patroon uit de nieuwe Klossie, een mimibloemenquiltje, voor ons de tulpen. Lekkere rotzooi op tafel, je bent alles vergeten wat je nodig hebt en hebt toch een tas rommel bij je....


Filevrij naar huis aan het eind van de dag om de volgende dag vroeg naar het Loumanmuseum in Wassenaar te gaan, een zomerhitje met partners van mijn Soroptimistenclub. De gekste, leukste, oudste en. Belachelijke auto's bij elkaar in een, werkelijk prachtig, gebouw!


Dit was een heel bijzondere, deze vonden we wel geschikt voor rondvaarten/ritten van de B&B


Mochten jullie hem zien varen of rijden, zwaai even!
Nog een weekje een overvol huis, vanwege het mooie weer heel veel sloepen en fietsers, dan ga ik naar mijn dochter in Zuid Afrika. Met mijn moeder vlieg ik naar Johannesburg, dochter vliegt de volgende dag net als wij naar Nelspruit en we gaan met drie generaties op safari! Zó leuk dat dat nog kan, we hebben een mooie logde geboekt en worden twee keer per dag door onze eigenste ranger rondgereden om wild te spotten. Daarna nog een paar daagjes naar de wijnstreek rond Stellenbosch en ter afsluiting naar Kaapstad. Kind moet dan weer aan de studie en wij gaan passagieren, naar Robbeneiland, een sunset cruise, de Tafelberg op en de stad verkennen. Wordt vervolgd......

7 opmerkingen :

  1. Jullie hebben een mooie vakantie op het water gehad zo te lezen. By the way, Weesp is een stadje! Al stadsrechten sinds Floris V. Ik ben een echte Weesper mop, zoals wij dat zeggen. Heb je ze toevallig ook geproefd?
    Wat een werk heb je direct weer verzet bij thuiskomst. Al die soep en jams! Je hebt dan ook vast een grote vriezer! Mooi jouw quilts in wording.
    Ik had ook graag naar de Klossiedag gegaan, maar ik had een andere afspraak, die al een tijd vaststond. Keuzes hè?!
    En wat een mooie reis ga je weer maken. Zo leuk, dat je jouw moeder ook nog kan meenemen!
    Veel plezier al vast met zijn drieën!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoeveel uren zitten er bij jou in een dag zeg!!
    Wat een bult werk verzet je iedere keer weer.
    Wij hebben vlak achter jullie aan gevaren denk ik.
    Ook wij waren in Earnewoude, Grouw en Lemmer.
    Ik wil ook graag weer eens de Vecht over.
    Vanuit Utrecht voeren we altijd richting Muiden om daarna het IJsselmeer of Randmeer op te gaan. En Weesp was altijd een stopplaats omdat mijn vriendin er toen woonde.
    Heel veel plezier op de verre reis met 3 generaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bomvol verslag, heerlijk! En een hele fijne tijd bij kind en mét moeder. bijzonder hoor! Wij wachten vol spanning op je verhaal met foto's.


    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een energie heb jij toch! Bij thuiskomst is het altijd werken geblazen de tuin die met warm weer en een bui explodeert! Ik had bij thuiskomst ook iets ergs een keuken zwart van de muizenkeutels! Nog nooit zoiets gezien in deze hoeveelheid! vies, vies! Dus dat werd de keuken poetsen!
    Prachtige quilt van Betty, met een gehalte Wil Ik Ook>

    lieve groetjes
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waar haal je de energie vandaan om zoveel tuin in potten te maken.
    En daarnaast ook nog tijd voor B&B en voor qquiltactiviteiten, om vervolgens weer op reis te gaan. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk verslag van je drukke leven..en wat leuk dat je in Almen was, zo gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alweer in 'full swing' en uitzicht op een prachtige reis, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen